MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Wednesday, July 6, 2011

INGIN BERTENAGA SEPANJANG BERPUASA.

Lagi beberapa hari sahaja kita nak menyambut ketibaan Ramadhan ye. Mama pun tengah sibuk mengganti puasa ni. Alhamdulillah walaupun mama bekerja dan menyusukan Qaireen sepenuhnya, mama tetap bertenaga di siang hari.

Jom baca rutin harian mama sepanjang mama berpuasa:

3.45am : Bangun..kadang mama solat Isyak dulu. Saje tak solat waktu malam sebab mama nak kasi mata segar dengan air sembahyang..heheee...boleh pulak macam tu ye?? >_<
4.00am : Masak nasi (mama masak guna dapur gas. Sebab cepat, 15minit je nasi dah masak). Sambil tu mama pam susu & update blog.
4.45am : Panaskan lauk atau goreng apa2 untuk di makan.
5.00am : Menyusukan Qaireen..lepas tu sahur & sambung berfacebook pula.kekeke..selalunya waktu ni lah mama jawab PM sebarang permasalahan ibu2 yang menyusu.
6.30am : Siap -  siap barang Qaireen untuk dibawa ke rumah pengasuh dan bersiap untuk pergi kerja..kadang - kadang waktu ni Qaireen bangun tidur sebab nak susu lagi.heheeee
7.30am : Pergi kerja
8.00am - 5.30pm : Di Office
6.30pm : Sampai rumah..Qaireen dah sibuk nak susu. Gian satu hari tak dapat hisap..heeeee..lepas bagi Qaireen kenyang baru mama akan masak untuk berbuka.
11.00pm : Mama tidur..time puasa tidur awal sikit. ^_^

Masak..menyusu..kerja..tak penat ke mama ni??Alhamdulillah mama tak?? Apa rahsia mama?? 
Apa yang mama buat ialah..makanan wajib sepanjang mama berpuasa:
 ESP (Energizing Soy Protein) dan Performance Drink!!

____________________________________________________________

Energizing Soy Protein

SIAPA PERLUKAN ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP) INI
  1. Orang yang ingin kekal sihat.
  2. Orang yang lanjut umur, yang tidak upaya kerana kekurangan tenaga.
  3. Kanak-kanak bersekolah.
  4. Ibu-ibu mengandung dan menyusukan anak.
  5. Pesakit yang dalam proses pemulihan selepas pembedahan.
  6. Pesakit seperti ulcer perut, jantung, kanser, sakit kulit, rambut gugur, tidak ada selera makan, gastrik, dan lain-lain.
  7. Ahli sukan dan bina badan.
  8. Energizing Soy Protein ini adalah untuk semua orang yang ingin membina dan mengekalkan badan yang sihat .
  9. Mereka yang inginkan kulit yang cantik dan berseri.
Kenapa mama pilih Energizing Soy Protein (ESP) ?

  • Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amoni Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.
  • Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana ia mengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian kita. Isofalvones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus.
  • Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan IPP (Identity Preservation Program) yang bermakna penghasilan kacang soya ini dipantau dan dikawal ketat pada setiap peringkat dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna. Protein soya ini tanpa tambahan perasa, pemanis, pewarna, pengawet. Bebas kafein & formula vegetarian.
Cara penyediaan & Dos Cadangan
Bancuhkan 1-2 sudu besar Energizing Soy Protein mudah larut ini ke dalam segelas susu, jus, air atau apa sahaja minuman kegemaran anda. Goncang sebati. 

Pengambilan Energizing Soy Protein perlulah diambil dengan air suam tetapi TIDAK BOLEH dengan air panas kerana akan menyebabkan zat protien itu mati.
 

Performance Drink 

Fakta menarik tentang Performance Drink. 

1. Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik. 

2. Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina. 

3. Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan. 

4. Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah. 

5. Fungsinya tak sama dengan milk booster atau makanan penambah susu lain kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam. 

6. Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak2 demam pun elok amik ni sebab biasa la budak2 bila dah demam tak selera makan minum. Ia boleh tolong cegah dehydration tu. 

Namun, ia tidak terhad kepada ibu menyusu dan mengandung aje tau .. seisi keluarga sangat digalakkan untuk mengamalkannya. 
Untuk dapatkan ESP pada harga istimewa boleh hubungi mama sekarang 017-5657552 atau email mamaqaireen@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...