MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Monday, August 22, 2011

FAEDAH MENJADI AHLI SHAKLEE

Tiba - tiba hari ni mama nak bercerita tentang shaklee pula. Bukan apa, kebetulan ada customer mama bertanyakn tentang shaklee ni. Macam mana kalau kita jadi member..apa bestnye?? Ialah, lagi pun mama mana pernah approach sesiapa melalui blog untuk jadi ahli dan buat business shaklee dengan mama kan?


Yang bestnye shaklee ni, tak perlu maintain points atau membuat pembelian setiap bulan, melainkan kalau anda mahu memulakan perniagaan dengan Shaklee.

Ramai yang memandang sinis bila mama katakan Shaklee ni MLM. Maklumlah, biasanya orang kaitkan MLM dengan head-hunting, cari downline, penuhkan kaki-kaki dan sebagainya. Itu cuma satu cara untuk cepat naik dalam MLM. Tapi kami di shaklee lain.
 Di shaklee siapa rajin dia naik, siapa malas macam tu jelah.

Mama happy dengan bisnes ini, sebab tak memerlukan mama keluar kecuali untuk urusan pengeposan dan pass pesanan kepada mereka yang mahu pick-up dari mama. 80% masa yang diperuntukkan untuk bisnes ialah di depan komputer dan telefon. Tidak perlu keluar untuk close sales ataupun cari membership baru.

Kita pun tak push sesiapa, sesiapa yang dah bersedia nak bisnes, baru kita bagi guidance. Yang mana jadi member untuk makan sendiri, kita tak paksa ^_^



FAQ tentang menjadi ahli Shaklee:

Bagaimana nak mendaftar sebagai ahli/pengedar Shaklee
Pendaftaran ialah RM65 (sekiranya anda pergi sendiri ke branch untuk ambil member kit) dan tambahan RM10 untuk pos member kit sekiranya anda mahu kit tersebut dipos kepada anda, atau dihantar melalui mama. 
Selain itu, anda juga boleh membuat pembelian melebihi 200 points (dalam lingkungan RM650) untuk mendapat keahlian percuma.
Anda cuma perlu menghubungi mama untuk urusan pendaftaran dan mama akan menjadi sponsor.
Maintain point dan keahlian
Sekiranya cuma nak makan sendiri, tak perlu maintain points, melainkan anda mahu memulakan perniagaan dengan Shaklee, anda perlu dapatkan points tertentu dan maintain points tertentu. Tapi kalau cuma makan sendiri, share dengan saudara-mara, tak perlu risau nak maintain2 atau minimum purchase
Wajib membuat pembelian setiap bulan untuk maintain keahlian?
Tak perlu.

Apa nak buat jika saya dah daftar dengan orang lain tapi nak join bisnes Shaklee trial pack?

Anda boleh tukar upline dengan register semula. Anda perlu membuat pembayaran untuk menjadi ahli seperti mula2 mendaftar dan anda boleh menggunakan ID saya sebagai sponsor anda.

Apa kelebihan jadi ahli Shaklee

Anda dapat membuat pembelian dengah harga ahli. Setiap pembelian, anda akan diberi points yang ditukar kepada cash setiap bulan.
Dengan menjadi ahli di bawah Shaklee trial pack (menggunakan ID mama sebagai sponsor), anda boleh memulakan perniagaan Shaklee anda sendiri di bawah bimbingan team kami.
Sekiranya anda berminat untuk menjadi ahli, boleh terus hubungi mama di 017-5657552 untuk maklumat lanjut.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...