MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Thursday, January 12, 2012

5 Sebab Vitamin Tak Beri Kesan


Alhamdulillah, sehari dua ni ramai yang order Eu Four Pack Plus termasuklah mereka yang nak kumpul stok dengan membeli set 3M.


Terlebih dahulu, saya ingin tekankan bahawa vitamin ini tak banyakkan susu. Vitamin cuma bantu penghasilan susu dengan lebih baik. Vitamin ini ibarat pelincir kereta...namun jika kereta tidak dihidupkan masakan kita dapat melihat kelancaran kereta ini dan manfaat pelincir tadi kan?

Pengambilan vitamin tak beri kesan kepada :

1. Mereka yang kuat minum kopi. Ini kerana kandungan kafein akan merosakkan vitamin yang sedia ada dalam badan kita.

2. Mereka yang tak suka minum air. Air sangat perlu dalam penyerapan semua nutrien.

3. Makan tanpa ilmu. Ada sesetengah vitamin tidak boleh dimakan pada masa yang sama. Maka perlu tahu cara makan yang betul untuk kesan yang optimum.

4. Vitamin tidak boleh makan serentak dengan ubat doktor. Ubat doktor akan membuatkan badan kita imun dan ini menghalang penyerapan vitamin dengan baik.

5.  Ibu menyusu yang mengharapkan peningkatan susu tetapi tidak mengepam mahupun tidak menyusukan anak secara langsung. Vitamin bantu penghasilan susu dengan lebih efesien dengan jadual pam atau penyusuan langsung yang kerap. Makan vitamin tetapi tidak pam maka tiada kesan apa-apa pada penyusuan.

credit




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...