MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Thursday, September 13, 2012

Kisah Gastrik Saya Dengan Bakteria Baik Dalam Collagen Powder Shaklee


Ok apa yang ingin saya kongsikan bersama ialah..saya mengalami masalah gastrik dari sekolah rendah lagi. So setiap tahun mmg susah sangat nak puasa penuh. Start puasa tahun lepas saya mula ambik ESP secara istiqamah, oklah ada nampak perubahan sikit. Saya dapat berpuasa selama 1 minggu tanpa ada apa2 sakit. Mula dari tahun ni pula, saya secara istiqamah mengambil  Mighty 3 Gems (ESP + Mealshake + PD) dan juga Collagen Powder sewaktu sahur dan berbuka. Alhamdulillah..saya dapat berpuasa selama 10hari tanpa sakit perut! Dan paling mengejutkan tahun ni saya hanya tinggal puasa selama 10hari sahaja! itu pun sebab period, terkena diarrhea dan terkena satu kali gastrik sebab masa berbuka makan terlalu banyak makanan yang pedas dan berangin..heheee.. (saje cari pasal kan?)
So seminggu sebelum raya, saya mengambil keputusan untuk membuat Endoscopy. Sangat..sangat..sangat mengejutkan!! Selama 20thn saya mengalami gastrik..saya tiada ulser! Alhamdulillah..tetapi malangnye ada bakteria dalam perut. Actually bakteria tu punca ulser. Tapi saya TIADA ulser! Doc pun terkejut tau! Sebab perut ok..Alhamdulillah.So apa yang dapat saya buat rumuskan..keadaan dinding perut saya elok mungkin disebabkan saya sering minum ESP. Bila dinding perut atau sel2 dalam perut di baiki, so ulser tak mungkin akan terjadi. Cumanye..selagi tak hapuskan bakteria tu..selagi tulah dia mengganggu ketenteraman perut ku! huhu…
# ESP kan fungsinya untuk membaiki sel..
Hari ni saya ke klinik tersebut lagi untuk mebuat rawatan susulan dan doc telah memberi saya ubat angin (sebab beberapa hari ni selalu sangat perut berangin, makan tak pantang..semua benda ku bedal) dan Probiotik sahaja.
Bila sampai di rumah, saya pun tengok2 lah apa kandungan yang ada di dalam probiotik ni..rupa2nya ada 6 jenis bakteria baik yang terdapat di dalamnye. Dan paling buat saya terkejut lagi, salah satunya ialah….. Lactobasilus AcidophilusBakteria baik yang juga terdapat di dalam Collagen Powder Shaklee lahhhh!!

Dalam hati terus bekata – kata. ”Patutlah tahun ni aku dapat pose banyak hari”  
Rupanya perut saya “di jaga” oleh bakteria baik ni! Ngam2 pula saya ambik Collagen Powder sahari 2x..so mmg bestlah kan? Niat di hati nak cantik..tapi dengan dalam perut sekali jadi cantik >_<
Berminat? Untuk mengetahui pelbagai produk shaklee, boleh layari Web Shaklee saya di www.mamaqaireen.com
Boleh hubungi saya:
♡ Dilla Jalil / MamaQaireen Shoppe
♡ ID Shaklee : 852451
♡ SMS / Whatsapp : 017-5657552
♡ E-Mail : admin@mamaqaireen.com
♡ Web : www.mamaqaireen.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...