MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Tuesday, December 17, 2013

Wow!! Bagusnya Khasiat OMEGA-3 Untuk Budak Sekolah

Tiada seorang ibu pun mahukan anak mereka gagal dalam pelajaran. Oleh itu salah satu cara terbaik untuk meransang minta anak kita adalah dengan memberi makanan yang mengadungi Omega-3. 

Kenapa Omega-3?

Omega-3 sangat berkesan untuk Fungsi Otak setiap manusia.

Mengapa Omega-3 dikatakan 'Brain-booster'?


Sebahagian besar otak manusia terdiri daripada lemak 'baik' atau dikenali sebagai asid lemak. Dan kebanyakan lemak baik adalah Omega-3. Kajian telah membuktikan yang diet yang kaya dengan Omega-3 dapat meningkatkan  keupayan belajar, kemahiran menyelesaikan masalah, daya tumpuan, daya ingatan dan kemahiran berkomunikasi. Omega-3 juga terbukti mampu memberikan mood positif dan keseimbangan emosi, dan dapat mengekalkan kesihatan mental semakin kita berumur.

Bagaimana Omega-3 Membantu Fungsi Otak?

Di dalam otak kita terdapat banyak neuron (sel yang menghantar mesej dari otak ke bahagian tubuh lain). Dinding neuron inilah yang terdiri daripada lemak 'baik' ini. Bagi memastikan neuron-neuron ini dapat berkomunikasi dengan baik, dinding neuron mestilah cukup fleksibel untuk membenarkan molekul-molekul penting menembusinya. Faktor-faktor seperti penuaan, diet yang tinggi kolestrol dan lemak tepu akan menjadikan dinding neuron ini mengeras. Ini mengakibatkan molekul-molekul penting tidak dapat menembusi dinding neuron dengan baik dan akibatnya berlakulah ketidakseimbangan emosi, kesukaran untuk belajar, daya ingatan menjadi tumpul, dan pelbagai kemerunduman fungsi otak.

Dengan menambah Omega-3 dalam diet harian, kita dapat memulihkan sifat lentur dan fleksibel dinding neuron dalam otak, seterusnya meningkatkan komunikasi sel dan fungsi otak.

Selain itu, khasiat Omega-3 juga adalah mencairkan darah di mana lebih banyak oksigen dapat disalurkan kepada otak dengan lebih baik, seterusnya meningkatkan fungsi otak itu sendiri.

Jom tengok video di bawah ni..anda pasti teruja!



Shaklee juga ada produk yang menghasikan Omega-3 iaitu Omega Guard Shaklee. Sila klik DI SINI untuk pelbagai info berkenaan dengan Omega Guard Shaklee.

Berminat dengan Omega Guard Shaklee? Boleh hubungi....

Pengedar Sah Shaklee Di Ipoh, Perak
Dilla Jalil (852451)
017-5657552

2 comments:

  1. Salam Mamaqaireen,

    Saya nk tanya, saya ni jenis yg pelupa..ok tak klau saya consume ubat ni sebagai suplemen sy??
    Azura.

    ReplyDelete
  2. boleh Azura, Jika berminat..boleh hubungi saya..nnt saya akan cerita dengan lebih detail.
    Dilla Jalil 017-5657552

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...