MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Tuesday, September 9, 2014

Trip Shaklee Long Beach - Day 1

Setelah penat berusaha dan melakukan habis baik dalam bisnes shaklee dari Mac 2013 sehingga Feb 2014 akhirnya saya dan suami layak untuk menerima 2 tiket free ke Shaklee Global Conference, Long Beach California. Alhamdulillah seronok sangat! Siapa tak nak pergi Trip Shaklee secara PERCUMA kan???

Trip Shaklee Long Beach
Dulu tengok je gambar ni, akhirnya dapat juga pergi.

Ok saya cite secara ringkasnya perjalanan Trip Shaklee (Day 1) saya iaitu dari 13hb Ogos 2014 sehinggalah 23hb Ogos 2014.

Trip Shaklee Long Beach
Inilah bag yang kami bawa, warna Pink tu shaklee bagi. Actually shaklee bagi 2 bag..tapi saya saje pakai bag sendiri (warna coklat) sebab senang boleh letak banyak barang, lagi pun bag sendiri besar sikit dari bag warna pink tu.

Selepas subuh lebih kurang dalam pukul 7.30am saya dan suami mula bergerak dari Kampar. Anak2 kami tinggalkan di Kampar bersama opah mereka..heheee..honeymoon jap. Pastu kami berhenti breakfast di RnR Dengkil dan sampai di KLIA lebih kurang dalam pukul 10.30am. 

Sampai di KLIA kami berjumpa dengan staff Shaklee untuk ambil "duit makan". Best tau..dah lah pergi ke US free, duit makan pun kami dapat. Shaklee bagi duit makan sebab ada tempat2 yang kami akan pergi, mereka tidak dapat sediakan makanan. So pandai2lah cari makanan, kalau rasa susah bawa jelah biskut atau apa je. Nak tahu berapa Shaklee bagi kami duit makan? Seorang USD450 tau. Kami pergi berdua, so kami dapatlah USD900. Padahal sekali makan untuk 2 orang dalam USD20 je..hehee. Untung kan?? Duit lebih mmg buat shopping ;)

Trip Shaklee Long Beach


Bila semua dah selesai kami mula menaiki flight pada pukul 1.45pm. Cum cam..cum cam 2.30pm flight kami mula bergerak. Sebelum bergerak tu, selagi ada doa semua ku baca. Doa naik kenderaan, doa naik flight, doa musafir, ayat kursi, mengucap dan macam2 lagi lah. Kalau hafal surah Yassin, mmg ku baca surah Yassin tu. (ok..nampak sangat tak bawa al-quran n baca kannn :P)

Trip Shaklee Long Beach
Lebih kurang dalam 5 jam perjalanan, kami pun sampaila di Taipei. Transit jap, jap tak berapa nak jap lah..5 jam juga kami di Taipei. Serius mmg bosan tak tahu nak buat apa..hehee. Sampai je dekat sana, saya terus cari nursing room untuk pam susu. Bayangkan last Hasya isap susu kul 6.30am..sampai Taipei 6.30pm. 12 jam woooo..mmg nak pengsan rasanya!

Trip Shaklee Long Beach
Nursing Room ni bersih dan cantik sangat tau. Saya ada rakam video, tapi kebetulan line tenet dekat rumah malam ni lemah lembut mengalahkan siput..so tak boleh nak upload. Nanti saya share dalam entry lainlah ye.

Seterusnya kami mencari surau pula. Nak solat Jamak siap2, senang sikit..tak perlu solat dalam flight.

Trip Shaklee Long Beach
Nasib airport dekat Taipei ni ada surau

Setelah rehat dan menghabiskan masa2 terluang, lebih kurang jam 11.50pm..kami pun naik flight dan sambung perjalanan semula. Perjalanan lebih kurang 13jam dari Taipei ke Los Angeles. 

Trip Shaklee Long Beach
Perjalanan yang betul2 punye lah jauh..tengok movie, pastu tidur, pastu sembang, pastu tengok movie balik, pastu tidur dan ulang balik benda yang sama sampai 13jam.

Alhamdulillah jam 8.30pm (waktu di LA) kami pun sampai. Waktu Malaysia 11.30am, so bayangkan selepas itu jetlag akan "menjelma" hahaha...

Trip Shaklee Long Beach

Dah selesai semua, kami dibawa ke Hilton Long Beach & Executive Meeting Center. Di sana kami di sambut oleh Shaklee Malaysia. Dapatlah air, towel lap muka untuk mehilangkan sedikit rasa penat dan macam2 lah lagi kami dapat untuk dibawa sewaktu Global Conference. Dan yang paling best sekali, kami tak perlu bawa bag ke bilik. Semua barang kami ada orang yang tolong bawa masuk bilik. Bestkan woooo...

Trip Shaklee Long Beach

Trip Shaklee Long Beach

Trip Shaklee Long Beach


Badan dan penat sangat, masuk bilik mandi dan terus tidur! sebab apa tidur??..sebab katil n tilam dekat Hilton ni superb punye sedap..letak kepala terus lena..hehehe.

Ok..nantikan sambuangan Trip Shaklee Long Beach - Day 2 pula k ;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...