MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Thursday, May 10, 2012

Soalan Kuiz Untuk Ibu Menyusu..Yang Mana Satu Pilihan Anda??

Semalam mama saja tanya dekat group Shaklee GBS.
Macam ni soalannya..

Pertanyaan :
ibu menyusu..nak tanya, mana yang best?
1) Alfalfa
2) ESP
3) Ostematrix

klik pada gambar untuk gambaran lebih jelas

Macam2 jawapan yek? Kalau di suruh pilih..mama mmg blur..sbb bagi mama, semua tu penting! Sebab apa?

Alfalfa : Raja segala tumbuhan. boleh kurangkan rasa gatal2 sebab resdung, eczema, allergy  melawaskan perut, As a galactagouge (meransang dan menambah pengeluaran susu ibu ) dan yang paling best merawat masalah keputihan pada wanita. Sifatnya yang mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan alfalfa berfungsi seperti kacip Fatimah, so sangatlah membantu dalam "hubungan" suami isteri..pastu kita rasa macam anak dara tau!awwwwww.. tu yang nak "mengikat" suami tu..hehee.

Lagi cerita Alfalfa, DI SINI

*****************************************************

ESP Ada apa dengan ESP?? dan kenapa pula ibu menyusu perlu ambil ESP?? Komposisi vitamin utama dalam susuibu ialah protien. Protien adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protien iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protien berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protien. Selain itu protien dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.

Protien sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. So apabila kita memasak sumber protien seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protien yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.

Lagi cerita ESP, DI SINI

*****************************************************

Ostematrix Apakah kebaikannya? Dalam susuibu, antara kompisis vitamin yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susuibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.

Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.

Sebab itu pengambilan sumber kalsium tidak boleh dipandang ringan sama sekali.

Lagi cerita Ostematrix, DI SINI

******************************************************
So yang mana satu pilihan anda?? ^_^

Untuk maklumat lanjut boleh hubungi mama untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda juga akan diberi tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan mama.

1. LIKE fanpage MamaQaireen Shoppe

2. PM saya di fb, Dilla Jalil

3. Emel admin@mamaqaireen.com

4. SMS/ Whatsapp saya di 017-565755

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...