MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Monday, October 6, 2014

Hari 1 ~ 3 Fakta Manarik Tentang Saya | Cabaran 7 Hari Entry

Biasanya anda akan lihat cabaran 30 hari berblogkan? Ha.... tapi kali ni pelik sikit. Saya sekarang tengah mengajar anak didik Shaklee saya yang zero pasal berblog. So mula2 ni kita buat Cabaran 7 Hari Entry dulu. Sebabnya bagi yang baru berblog, mereka rasakan berblog ni satu benda yang susah. So saya senangkan mereka dengan cara ni ;)

Ada 7 tajuk yang saya berikan, iaitu :

Hari 1 | 3 Fakta Menarik Tentang Saya & Gambar
Hari 2 | Percutian Idaman Saya
Hari 3 | Apa Yang Ada Dalam Handbag Saya
Hari 4 | Vitamin Shaklee Yang Pertama Kali Saya Makan
Hari 5 | Homemade Resepi
Hari 6 | Restoran Kegemaran Saya
Hari 7 | Pengedar Shaklee & COD Shaklee Di... (tempat anda)


Untuk menjadi adil kepada semua..saya juga akan membuat Cabaran 7 Hari Entry ini. Barulah adil kannnn??hehee.

Untuk hari ni, saya akan cerita 3 fakta menarik tentang saya. Emmmm..apa yang menarik sangat tentang ai ni uolls..kekekekee



Saya rasa yang menarik tentang saya ialah...

1) Saya Isteri kepada En. Hafiz serta Ibu kepada Qaireen dan Hasya.
Alhamdulillah bukan senang untuk menjadi seorang isteri dan ibu. Sebabnye masih ramai lagi diluar sana yang masih belum mendapat jodoh dan zuriat. Maka dengan jodoh dan rezeki yang Allah berikan kepada saya..saya rasa bertuah sangat. 

Sebab dengan adanya Qaireen lah maka wujudnya blog ni..dengan adanya Hasya lah saya menjadi seoang yang penyabar (waktu malam setiap 1 jam Hasya bangun nak susu, minum pula tak sampai 5 minit..hehehe)

Malah dengan adanya Suami saya, maka saya juga menjadi Mrs. Cool (^__~)

2) Saya seorang WAHM (Work At Home Mama)
Cerita bab WAHM ni..hanya orang yang dah adi WAHM je faham macam mana "hebat" kami ni..hahahhahaaha (ok serius memang tergelak besar). So hari ni saya nak pecahkan sedikit rahsia geng2 WAHM ni lah.. Actually jadi WAHM ni lagi penat dan banyak kerja tau.

Dekat rumah waktu pagi kita akan jadi suri rumah sepenuh masa, lepas suami pergi kerja kita nak siapkan anak2 pula. Tu belum lagi bab kemas rumah, masak, lipat kain (serius aku paling malas nak lipat kain), melayan kerenah anak, bab bisnes, anak2 shaklee, customer dan macam2 lagi. 

So sebagai WAHM ni..saya memang kena pandai uruskan masa dan buat semua benda tu dalam 1 masa juga. (Hebat aku ni kan? :P)

3) Leader yang hebat! (Puji diri sendiri)
Dalam Shaklee rank terkini saya ialah Sr. Key Coordinator. Sebagai seorang Sr. Key Coordinator yang mempunyai lebih daripada 35 orang leaders (1st - 6th level) bukan kerja senang jugalah. Tu belum lagi downline saya yang belum jadi leaders. Rasanya kalau campur semua tu melebihi 500 orang yang masih aktif ambil shaklee dan menjalankan bisnes Shaklee. 

Sebab kami di Shaklee menjalankan bisnes secara betul dan bukannye menindas orang bawah. Kiranye macam....lagi tinggi rank, lagi banyaklah tanggungjawab. So baru lah adil dan berkat duit yang Shaklee bagi tu kan? Shaklee bagi untuk didik orang2 di bawah group kita. Tapi kalau nak cerita lebih lanjut..kena jadi Ahli Shaklee under saya lah dulu. Baru anda tahu macam mana bestnye shaklee ni! ;)

Ok lah..saya rasa ni jelah dulu bebelan saya kali ni. Kalau anda berminat nak beli barangan Shaklee atau nak jadi Ahli Shaklee hubungi saya Dilla Jalil 017-5657552 (ok..sempat lagi aku promote shaklee dekat entry ni..mua..mua..mua)

K bai... ^____^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...