MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Wednesday, June 22, 2011

DENGAN PERFOMANCE DRINK BADAN TAK LETIH, KAKI TAK KEJANG..PADAHAL DAH BERKAYUH 90KM!!

Performance Drink or PD..mama memang suka minum PD!! Bila minum, badan bertenaga..rasanya pun sedap. Mama suka minum PD especially waktu puasa. Tambahan pula mama tengah ganti puasa sekarang ni.


Ni tips ganti puasa yang mama selalu amalkan. Klik di sini : Tips ganti puasa 


Tapi hari ni mama bukan nak bercerita tentang ibu menyusu yang tengah ganti puasa. Hari ni mama bercerita tentang kaum bapa pula ^_^

Jom baca testimonial suami Tuty.

_____________________________________________________



Incik N (suami saya) bekerja sendiri dan berada di jalan raya hampir sepanjang hari. Perjalanan memakan hampir 200km setiap hari. Sudah tentulah badan jadi letih. Jadinya, saya akan bancuhkan PD dalam 1botol air untuk bekalan semasa berkerja. Setelah beberapa hari, Incik N memberitahu badannya sudah tidak berapa letih. Saya pun lihat muka suami saya kurang letih dan lebih ceria.

Oh, Incik N juga mempunyai hobi berbasikal. Sebelum saya bersalin, hampir setiap minggu Incik N akan berkayuh bersama-sama rakan seangkatan. Bukan berkayuh keliling taman ya. Mereka berkayuh jarak jauh. Antaranya daripada Puncak Alam ke Pantai Jeram sejauh 45km pergi dan balik. Menaiki bukit ke kampus UiTM Puncak Alam. Jalan ke kampus itu boleh dikatakan seperti mini genting highland yang memerlukan pendakian mencabar. Naik kereta pun terasa tinggi sungguh bukit itu.

Selama saya cuti bersalin, Incik N memang bercuti terus daripada berkayuh basikal. Hampir 2 bulan lebih. Semalam, Incik N ikuti satu ekspedisi berbasikal daripada UKM ke Bagan Lalang sejauh 90km pergi dan balik bermula daripada pukul 8 pagi.Perjalanan sehala sahaja memakan masa 4 jam lebih. Saya berasa risau kerana Incik N sudah lama tidak berlatih dan sebelum ini, Incik N akan mengadu keletihan apabaila pulang berbasikal. Paling teruk apabila kadangkala kakinya kejang semasa berkayuh.

Saya bancuhkan 3 liter air PD untuk bekalannya dan berdoa segalanya berjalan lancar. Mestilah risaukan sebab berkayuh dalam cuaca yang panas terik. Kita naik kereta dengan penghawa dingin pun rasa letih dan haus bila tengah hari.

Nak tahu apa reaksi Incik N selepas kembali daripada ekspedisi?

Saya      : Abang Ok tak? Kaki kejang tak?
Incik N   : Abang Ok je..Badan pun tak letih sangat. Yang best tu, kaki tak kejang.
Saya      : Alhamdulillah.
Incik N    : Abg N**r dengan Abg F***i pun hairan yang abang boleh kejar. 
               Abang bagitahu la yang Abang ambil air PD.
_____________________________________________________



Apakah Performance Drink?





Penghidratan lebih cepat berbanding air (Oren)

Bekerja atau bersukan menyebabkan kekurangan nutrisi penting dalam tubuh. Shaklee Performance merupakan pilihan paling ideal yang berupaya menghidrat lebih cepat berbanding air dan membekalkan tenaga untuk kegiatan harian anda.

·  OptiCarb pilihan eksklusif untuk tenaga yang berpanjangan
·  Membekalkan bendalir dan elektrolit yang penting untuk membantu mencegah penyahidratan*
·  Terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula dalam darah yang penting bagi tenaga, otot dan paras bendalir yang perlu bagi penghidratan yang wajar

Sumber : Shaklee Malaysia

Siapa yang digalakkan untuk mengambil Performance Drink?
·  Anda yang berkerja di bawah matahari terik
·  Anda yang sentiasa lesu dan lemah badan
·  Ibu mengandung atau menyusu
·  Anda yang demam dan selesema.
·  Anda yang selalu bersenam dan bersukan termasuk ahli sukan
·  Anda yang mengidap penyakit kencing manis

Berapakah harganya?
Hanya RM76 di Semenanjung dan RM90 di Sabah/Sarawak. Harga termasuk kos penghantaran.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...