MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Tuesday, June 5, 2012

Kelebihan Ahli Shaklee dan Buat Bisnes Dari Rumah


Dalam entry sebelum ni saya kongsikan tentang kelebihan ahli Shaklee, sekarang ni saya nak kongsi pula kelebihan jadi ahli Shaklee dan buat bisnes dari rumah dengan Shaklee. Maklumlah, ada orang nak makan saja sambil kumpul points, ada orang suka berniaga.

OK, saya dah kenal shaklee ni dari tahun 2002 lagi. Masa tu saya tengah menjalani practical di sebuah company audit. Kawan bos datang ke pejabat, menceritakan tentang kebaikan shaklee. Malah pada masa yang sama, ibu saudara saya juga salah seorang pengedar shaklee yang berjaya.

Pada awal tahun 2011 saya mula makan shaklee. Masa tu saya ambik shaklee sebab inginkan kesihatan yang baik dan tenaga! Tak larat nak berulang alik naik bus Ipoh - Kampar. Dengan ada anak kecil lagi, malam tak cukup tidur..memang penat!

Beberapa bulan selepas mengambil shaklee, saya rasa berminat pula nak buat bisnes. Saja mengisi masa lapang. Masa tu tak tahu pun kelebihan2 yang ada. Start pada tahun ni 2012 baru saya betul2 serius dan fokus. Apa yang menyebabkan saya mula serius dalam bisnes Shaklee?
  • Potensi yang besar
  • Bisnes yang mudah
  • Modal yang rendah
  • Group yang harmoni dan bukan group MLM biasa yang cari2 downline
Sebelum tu, biar saya kongsikan dulu apa kelebihan buat bisnes sebagai ahli Shaklee. Secara amnya Shaklee menawarkan 3C :
  • Cash
  • Car
  • Convention
Alhamdulillah, saya dah merasai cash dari shaklee. Mula dengan 2 angka, lepas tu 3 angka dan kini 4 angka dalam tangan setiap bulan. Tidak mustahil 5 angka akan saya perolehi akan datang. Target seterusnya saya ingin mengejakan umrah free bersama shaklee, InsyaAllah.

Sebenarnya, untuk menjana pendapatan halal dengan MLM ni, pertama sekali kena tengok SIAPA LEADER dan APA MODUS OPERANDI group tersebut.

Group kami? Sesungguhnya menumpukan kepada PENJUALAN PRODUK dan pengetahuan dalam bidang nutrisi. Dan bukan jual-apa-asal-laku.

Kami juga ada seminar, online tutorial, serta coaching2 dan kelas2 mingguan yang TAK WAJIB nak datang pun.. bergantung pada diri sendiri.

Antara kelas2 dan seminar yang pernah kami jalankan:

Diberi peluang untuk mengasah bakat

Berbincangan dalam bentuk kumpulan

Kanak - kanak seronok bermain

Belajar mengenai bisnes online



Family friendly, babies are welcome uols!
Kami juga ada one-to-one coaching session.. online meeting dan sebagainya. Support berterusan dari segi ilmu, motivasi, customer relation etc.

Sama ke kalau register dengan orang lain?
Unfortunately.. tak sama :)

Kenapa? Setiap group ada cara masing2.. walaupun brand sama tapi cara yang berbeza. So terpulang pada anda nak join group mana, tapi nanti ikut cara group itu la hehe.


Yang menariknya.. kalau ada bisnes lain pun sangat2 dialu-alukan. Ilmu yang diajar bukan untuk apply dalam bisnes Shaklee je.. dalam kumpulan kami ada macam2 bisneswoman atau WAHM yang jalankan bisnes masing2 & seriously mereka sangat gembira sebab support kami tiada diskriminasi ;)

OKlah kalau nak tahu lebih lanjut, atau nak daftar terus boleh hubungi saya :

Dilla Jalil | 017-5657552 | admin@mamaqaireen.com


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...