MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Thursday, February 27, 2014

Vitamin Tambah Tenaga Dengan Shaklee


vitamin tambah tenaga

Anda selalu letih, lesu, pucat, tidak bertenaga, tidak bermaya, mengantuk, dan tidak ceria setiap hari?

Kenapa ini semua terjadi? 

Ini disebabkan oleh kehidupan harian kita yang sibuk dan serba pantas. Bayangkan kita setiap hari paling lewat bangun pukul pagi pukul 6am, lepas tu bersiap untuk ke pejabat. Dalam perjalanan menuju pejabat pula, lebuhraya sesak. Sampai di pejabat, kertas kerja penuh di atas meja. Balik rumah pukul 6pm lebuhraya masih sesak lagi. Bila malam perlu uruskan urusan rumahtangga dan anak - anak pula. Itu belum lagi nak membasuh, mengemas atau apa sahajalah. Jam dah pukul 1am, tetapi masih tidak tidur.

Seharian kerja tak habis - habis! Macam mana kita nak tambah tenaga ni? Tenaga kita dah keluar dari 6am sehingga 1am tak henti - henti, betul tak?

Cara untuk mengatasi badan cepat letih, lesu dan tidak bermaya ni adalah dengan cara mengambil pemakanan yang sihat dan seimbang serta bersenam. Namun, dengan cara kehidupan kita sekarang ni yang makin sibuk, agak sukar untuk kita melakukan 2 perkara tersebut dengan konsisten setiap hari. 

Jesteru, pengambilan supleman adalah pilihan yang paling tepat untuk anda yang ingin TAMBAH TENAGA.

Untuk menambah tenaga, saya sangat - sangat syorkan 2 vitamin ini. 

COQHEALTH (CoQ10)
Biasanya seseorang yang mengalami sindrom keletihan kronik ini adalah disebabkan oleh kegagalan mitokondria. Maka dengan itu, fungsi CoQ10 adalah membekalkan tenaga yang diperlukan untuk mitokondria dan tubuh anda.

CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yang hadir semulajadi dan ditemui di setiap sel tubuh kita untuk berfungsi dengan baik. Namun, ia lebih banyak ditemui di dalam organ-organ yang bekerja lebih keras dan memerlukan tenaga selular yang banyak untuk organ seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas berfungsi.

CoQ10 amat penting bagi jutaan sel tubuh, menghasilkan tenaga ini, sel-sel tubuh membakar gula dan lemak daripada makanan yang kita makan. Nutrien ini kemudiannya terurai dan ditukarkan kepada tenaga, dan proses tersebut memerlukan kehadiran CoQ10 sebagai pencetus tenaga.

Proses penghasilan tenaga ini diulang beribu kali pada setia saat untuk membolehkan jantung kekal berdegup dan seterusnya membolehkan organ-organ tubuh lain berfungsi bagi membekalkan aliran tenaga yang berterusan. Tanpa CoQ10, sel-sel lain tidak dapat menghasilkan tenaga dan organ tubuh lain tidak dapat berfungsi dengan baik bagi menyokong kehidupan.

B COMPLEX
Vitamin B dikenali sebagai Vitamin Tenaga kerana ia memainkan peranan penting dalam peningkatan metabolisma tenaga di mana ia membolehkan badan menukarkan lemak, karbohidrat dan protein yang diperolehi dari makanan kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. 

Terdapat 11 komponen di dalam B Complex yang mempunyai fungsi-fungsi tertentu dalam menjadikan kita bertenaga. Ia terdiri dari:
B1 (Thiamine)
B2 ( Riboflavin)
B3 (Niacin)
B5 (pantothenic Acid)
B6 (pyridoxine)
B9 (Folic Acid)
B12 (Cyanocobalamin)
Biotin
Para-amino Benzoic Acid(B10)
Choline
Inositol

Vitamin B12, yang memainkan peranan paling penting dalam penghasilan tenaga. B12 penting kerana ia yang menukarkan karbohidrat kepada glukosa. Maka disebab itulah kita akan menjadi lebih segar dan aktif setelah mengambil B Complex apabila penat (B3 juga berperanan dalam meningkatkan tenaga). Selain daripada itu Vitamin B12 juga membantu otak untuk kembali fokus.


vitamin tambah tenaga


Dan sejujurnya, suami saya adalah mengamal tegar 2 vitamin ini untuk tambah tenaga selain daripada Vivix. Katanya, dia ingin bertenaga sepanjang hari (haiii lain macam je..kekekeke)

Sekiranya anda ingin mencari VITAMIN TAMBAH TENAGA, ini adalah yang terbaik! InsyaAllah. ^_^

Hubungi saya :
Pengedar Sah Shaklee Di Ipoh Perak
Dilla Jalil (852451)
017-5657552
Kawasan COD Shaklee Ipoh : KFC Medan Gopeng.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...