MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Saturday, September 6, 2014

Dimana Nak Beli Wide Cotton Shawl dan Tutorial Nak Pakai Shawl

Sejak akhir - akhir ni, ramai pula yang bertanya dekat saya. "dilla..kat mana ko beli shawl?"

So entry saya kali ni saya nak share sikir tentang shawl yang saya pakai. Shawl tersebut ialah Wide Cotton Shawl. Ukuran yang saya beli ialah 2 meter panjang x 1 meter lebar. So memang panjang dan lebar lah.

Ni beberapa gambar terbaru saya.

Hollywood L.A

Kenduri naik buai

Birthday party

Pier 39 San Francisco

Saya rasa kan (main agak2 jelah) shawl ni biasanye mat - mat saleh atau minah saleh selalu pakai dekat leher ketika sejuk. Sebab tu panjang dan jenis kedut - kedut. Tengok macam Kim dan Khloe ni letak dekat leher diorang.

Ehhh...cantik pulak si Khloe punye scarf kan? Kalau tutup kepala ku lagi cantik..muahahaha...

Ok, berbalik semula kepada wide cotton shawl ni..shawl ni sangat - sangat sesuai untuk orang yang malas nak iron tudung macam saya..hahahaha. Senang tau, campak jelah wide cotton shawl tu mana - mana, pastu bila nak pakai..terus je letak dekat kepala.

Lagi malas, tak payah basuh tangan. Masuk je dalam mesin basuh..biar mesin tu jalankan tugas dia kekekekeke (aku lettew~~~ :P)

Dekat mana nak beli?

Ada beberapa kedai yang saya selalu beli. Kadang - kadang saya beli melalui online. Selalunye saya tengok dekat Instagram.





Bagaimana cara untuk memakai Wide Cotton Shawl pula? Saya tengok di youtube je. Disini saya sertakan sekali dan anda boleh klik video dibawah. Tapi saya tak ikut 100%. Bahagian pendek tu, saya tutup bahagian depan leher saya, supaya tidak jarang.

Ok semua, lepas ni bolehlah berlilit - lilit di kepala..hehee

Selamat berwide cotton shawl ;)


4 comments:

  1. Beli butik you :) u , I baru nak berjinak-menjinakkan diri nak pakai :) sbb ramai org tegur nampak comel. Tu tak sabar nak pakai tu :)

    Duplicate sgt kan :)

    ReplyDelete
  2. situ je tempat yg senang nak parking..nak pula gi beli dengan anak2..hahahaha

    ReplyDelete
  3. Nak shawl mcm nie...murah...bleh tgk2 kat FB afifa collection. Anak sedara punya page...ceh promote.. tp shawl dia mmg jenis x gosok2 bagai

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...