MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Wednesday, December 14, 2011

BERPANTANG DENGAN SHAKLEE MEMBUAT ANDA LEBIH CERGAS DAN CERIA

Anda mencari set berpantang? Jom mama nak kongsikan bersama kisah Pn. Shima berpantang dengan Shaklee.

Boleh klik pada gambar untuk gambaran yang lebih jelas


Pn. Shima Samat : 
~Memang berbaloi bila berpantang dengan vitamin shaklee.
~Badan sangat selesa. Lepas operatioan dah cergas. Susu sangat meriah. Sekali pump boleh dpt 14oz. 1 hari boleh simpan 24oz. Deep frezer dah nak penuh walaupun br 29 hari.
~Memang mcm bkn dlm pantang. Saya ni jaga siri sendiri, baby, ank2 n hubby. Blk dr hospital hari ketiga dah masak sendiri. Mengemas rumah sendiri. Alhamdulillah.


Bestkan? Alhamdulillah, khasiat dari vitamin Shaklee boleh dirasai dan sangat berkesan kerana ia mudah diserap tubuh kerana dari sumber semulajadi bukan sintetik. Set Percubaan C Euphoria @ set berpantang adalah untuk penggunaan 40 hari terdiri daripada...


Memandangkan ibu2 kehilangan banyak darah sewaktu melahirkan maka ibu2 perlulah memastikan pengambilan makanan yang seimbang dan berkhasiat agar dapat menggantikan semula darah yang keluar semasa proses melahirkan. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu kelihatan pucat, letih , lesu dan tak bermaya. Bagi ibu yang mempunyai niat menyusukan anak perlulah memastikan pengambilan zat besi dititikberatkan agar pertumbuhan dan pembesaran anak adalah sangat baik.

Ia juga perlu dalam penghasilan sel darah merah di samping ia membantu menstabilkan hormon badan manusia. Kekurangan  B complex boleh menyebabkan ibu yang di dalam pantang mengalami gangguan emosi atau lebih dikenali sebagai meroyan. B complex sangat penting membantu kita menjadi bertenaga dan emosi turut lebih seimbang.

Vitamin C Shaklee adalah berkonsepkan pelepasan masa. Ia akan melepaskan vitamin c secara sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan. Memandangkan vitamin C adalah jenis vitamin larut air maka konsep pelepasan masa ini sangat bagus demi memastikan badan kita sentiasa cukup vitamin c dalam meningkatkan antibodi secara berterusan. Vitamin C sangat perlu dalam membantu badan pulih dari proses kelahiran.

Ianya adalah antara galian yang sangat penting dalam membantu proses pemulihan. Zinc membantu mempercepatkan proses baik luka dalam badan kita. Ikan haruan antara makanan yang kaya dengan zinc. Pengambilan zinc bagi ibu yang menyusu turut memberi kesan pada bayi di mana ia membantu anak yang disusukan membesar dengan baik dan mengikut graf pembesaran bayi.

Jika mommy to-be atau ibu-ibu ketandusan idea untuk minuman berkhasiat sepanjang berpantang, Energizing Soy Protein (ESP) adalah yang terbaik. Selamat dan memberi khasiat soya yang tinggi protein untuk membina kembali sel tubuh yang sihat. Baik untuk kesihatan kulit, rambut dan kesihatan dalaman juga. Penyerapan vitamin juga lebih menyeluruh.

Malah ESP juga bagus untuk ibu menyusu. Dan kenapa pula ibu - ibu menyusu perlukan ESP..apa dia ESP dan kelebihanya??
Komposisi vitamin utama dalam susuibu ialah protien. Protien adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protien iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protien berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protien. Selain itu protien dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.

___________________________________________________________________

Shopping Time!! 
Untuk mengetahui Promosi YEAR END SALES, anda boleh:

1. LIKE fanpage MamaQaireen Shoppe (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb, Dilla Jalil

3. Emel mamaqaireen@yahoo.com dengan tajuk "Y.E.S 2011 at MamaQaireen Shoppe"

4. SMS/ Whatsapp saya di 017-5657552.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...