MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Thursday, December 15, 2011

TESTIMONI ~ 20OZ SATU SESI PAM?? BIAR BETUL??

Wah....biar betul? Bestnye! Apa yang dilakukan oleh Amy Honey ye??

boleh klik pada gambar untuk gambaran yg lebih jelas

Alhamdulillah satu sesi pump dapat 20oz,saya baru minum esp dalam 4 hari n mkn set B secara teratur selama seminggu.sblm ni da mkn set B hampir sebulan tp byk kali skip coz malas tp skrg disiplinkan diri sejak hubby ugut taknak bg duit lau terpaksa li FM:)))))esok da start keje setelah 3 bln cuti,insya allah stok ckup nk anta taska.dear hubby,mummy takkan minta duit li FM:))n thanks to kak Azrin Mohd due to ESP:) huhu

Kepentingan Set B :
Vitalea@ Multivitamin dengan formula zat besi : sangat perlu demi memastikan tubuh badan menerima semua zat dan vitamin yang penting dan perlu dalam menjami kesejahteraan secara am.

B complex : lengkap dengan 8 kumpulan B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil.

Vitamin C : sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan.

Alfalfa : raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSUIBU.

Kepentingan ESP :
Ada apa dengan ESP?? dan kenapa pula ibu menyusu perlu ambil ESP?? Komposisi vitamin utama dalam susuibu ialah protien. Protien adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protien iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protien berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protien. Selain itu protien dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.

Protien sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. So apabila kita memasak sumber protien seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protien yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.

Di sampin itu..Ibu-ibu perlulah mengamalkan 3 perkara asas! Apakah 3 perkara asas dalam penyusuan itu?

1. Pam dengan konsisten setiap 2 - 3 jam sehingga payudara benar-benar kosong dan JANGAN  perlu menunggu bila payudara terasa penuh baru nak pam.

2. Minum air minima sehari 3 L (bukan 3 gelas yer)

3. Doa yang berterusan. Minta lah dengan Allah dengan ikhlas.Bersihkan nawaitu kita yang kita mahu menyusukan anak kita dengan ikhlas bukan kerana terikut-ikut atau 'berlawan' dengan org lain. 
Boleh amalkan surah Al-Hujurat (banyakkan susu) dan Al-Waqiah (murah rezeki)

Selain daripada pengambilan ESP dan Set B yang teratur, anda juga perlulah konsisten bila pam susu...Itulah kunci utama kenapa beliau berjaya mendapatkan 20oz dalam satu sessi. Ingat konsep utama penyusuan ialah Supply on Demand. Susu mengandungi FIL – feedback inhibitor of lactation (faktor menghalang penyusuan). Bila payudara dipenuhi susu – FIL akan memperlahankan pengeluaran susu tapi bila payudara ‘kosong’ – FIL berkurangan, maka penghasilan susu akan lebih cepat. 

Jadi apa gunanya nak ambil supplement? Oh ya, Supplement ini untuk ibu menyusu bukan untuk banyakkan susu ^__^ . Pengambilan supplement secara tidak langsung banyakkan susu sebab ibu2 tidak stress, sentiasa sihat, gembira , ceria serta mampu mengawal tekanan.
 Bila ini semua terjadi tentunya kita dapat hasilkan susu dengan lebih banyak lagi..betul tak?? Ingat ye hormon-hormon yang dikeluarkan semasa ‘stress’ akan menyebabkan oksitosin dihalang pengeluarannya. 

_____________________________________________________

Shopping Time!! 
Untuk mengetahui Promosi YEAR END SALES, anda boleh:

1. LIKE fanpage MamaQaireen Shoppe (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb, Dilla Jalil

3. Emel mamaqaireen@yahoo.com dengan tajuk "Y.E.S 2011 at MamaQaireen Shoppe"

4. SMS/ Whatsapp saya di 017-5657552.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...