MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Friday, February 11, 2011

SHAKLEE BOLEH KURANGKAN BERAT BADAN??


Sumber asal : Blog Hanis Anim

Assalamualaikum..
Ada yang dah tahu gambar kami (saya & Muadz) masuk dalam majalah Pa&Ma Feb 2011?

cover Pa&Ma Feb 2011
Ini gambarnya..

Muadz berusia 1 hari
tembamkan? hubby siap kata pipi sama tinggi dengan hidung. Tapi sekarang…

Muadz 9 bulan
Apa rahsianya? Selain menyusukan dengan susu ibu sepenuhnya, saya percaya Shaklee turut membantu. Ingat entry saya yang ini?
Jujurnya, sebelum mengandung berat saya 55kg. Check-up saya yang terakhir iaitu sebulan sebelum bersalin, berat saya 75kg. hohoho. Banyak betul saya naik kan. Masa nak bersalin tu agaknya berat saya naik lagi. Selepas melahirkan berat saya cuma kurang 10kg. Maka berat saya 65kg dan selepas pantang alhamdulillah, berat saya turun ke 60kg. Tapi selepas tu memang susah nak turun.
saya memang jenis yang agak sukar turun berat badan. Sehinggalah saya ambil Shaklee. Perubahan yang saya dapat selain susu bertambah dari segi kuantiti dan bertambah pekat, sistem perkumuhan saya juga semakin lawas. Daripada 2 biji alfalfa sehari saya naikkan ke 4 biji sehari kerana susu sedikit kurang.
Sekarang saya ambil 4 biji alfalfa sehari dan membuang 2-3 kali sehari. Tapi bukan sakit perut yang memulas. Saya juga makan tak berhenti sampai orang meja sebelah asyik tanya, tak breakfast ke tadi? tak lunch ke tadi? huhu.
Cuba teka berat saya berapa sekarang? Kalau timbang di pagi hari selepas mandi, berat saya 52kg. Jika timbang di malam hari sebelum tidur berat saya 53kg. Ada yang kata ibu yang menyusu anak terutama pada 6 bulan pertama memang mudah turun berat badan.
Alhamdulillah, kini Muadz dah pun 9 bulan tapi berat saya masih maintain lingkungan itu. Sebelum ni risau sebab ramai yang terkejut saya terlalu kurus. Risau adakah muka saya kusam dan macam tak cukup makan? rupanya sebab saya lebih kurus dari masa saya belajar dulu. Tapi alhamdulillah, masih healthy. Mungkin saya perlu ambil Vit E supaya muka saya nampak lebih healthy.   winking
Apa yang saya ambil? Saya cuma ambil Set B+ESP+Ostematrix.

2 comments:

  1. wah..hebat ni..boleh kurangkan berat badan lagi!tapi saya maintain berat awal mengandung, takdapat capai masa baru2 kawin..cumanya makan shaklee set B aje

    muadz lahir bile ye?april?aiman pun 9+. lebihkurang sama rupanya :)

    ReplyDelete
  2. tulah kan..sy pun sama gak..hanya ambil set b, badan kurus(perasan) ^_^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...