MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Tuesday, October 7, 2014

Hari 2 ~ Percutian Idaman Saya | Cabaran 7 Hari Entry

Wahhhh..best tajuk ni..Percutian Idaman Saya. Saya ni kalau ikutkan hati banyak tempat nak pergi bercuti. Yelah kan..sape yang tak nak bercuti. Doktor Azizan Osman pun pernah berkata, kita perlu bercuti 3 atau 4 bulan sekali untuk rehatkan badan dan minda kita. Kita ni kerja siang malam pagi petang, tentunya badan kita letih betul tak? So cara terbaik adalah bercuti.




Percutian Idaman Saya :

Percutian Idaman Bersama Family - New Zealand

Sebenarnye dah lama sangat2 saya teringin nak pergi ke New Zealand especially di "perkampungan orang kecil" yang dipanggil Hobbiton sempena nama Hobbit dalam cerita Lord of The Ring. Serius teringin sangat tau..nak jalan2 dekat situ dan tengok sendiri tempat pengambaran Lord of The Ring dan The Hobbit. Rumah2 yang dibina disana bersaiz kecil ala2 real Hobbit gitu.



Ohh...bestnye bila dapat tengok air sungai yang berarus deras dengan air terjun yang tenang, lepas tu pula penuh dengan rumput2 hijau..ada pula biri2 tengah makan rumput..ohhhhh nyamannye, damainye rasa...... (ok dah terbanyang dah ada dekat sana sekarang).

Cumanya saya tak dapat nak cerita banyak dan lelebih dalam entry kali ni sebab saya tak pernah pergi lagi. So saya akan share beberapa gambar yang saya dapat hasil dari Google Image. Entah2 lepas tengok gambar ni, korang pun terjebak sekali nak gi New Zealand..keekekeke....jom..jom! ;)









Cantikkan??? Saya memang suka kalau hijau2 macam dalam gambar tu. So sekarang ni kena buat Vision Board dan letak dekat SOHO. Kalau angan2 je susah nak dapat, cara terbaik kita tulis dan tampal dekat dinding "Percutian Idaman Saya New Zealand 2016" (alamak...macam banyak je tempat nak pergi bercuti pada tahun 2016 ni) (^__~)

Tiap2 hari tengok dan cakap, InsyaAllah impian tersebut mesti menjadi kenyataan. InsyaAllah..mesti boleh!!

Percutian Idaman Anda dimana pula?? ;)





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...