MamaQaireen Shoppe

Search This Blog

Thursday, October 9, 2014

Hari 4 ~ Set Menyusu Vitamin Shaklee Pertama Saya Makan | Cabaran 7 Hari Entry

Biasa tak dengan perkataan ni.. "Tak kenal maka Tak cinta". Jadi sebelum mengambil Vitamin Shaklee, saya memang tidak tahu kelebihan dan kebaikan Shaklee. Tapi bila dan makan dan dah rasa sendiri barulah saya tahu bahawa hebatnye Vitamin Shaklee ni (serius best sangat shaklee ni)

Sebenarnya saya mula ambil Vitamin Shaklee sewaktu menyusukan Qaireen. Masa tu bukan sebab susu kurang atau susu tak de. Tapi saya cepat penat dan perlukan makanan tambahan. Jadi saya pun mula mencuba Set Menyusu Vitamin Shaklee.


Dalam Set Menyusu Shaklee (basic) ni mengandungi 4 Vitamin.

Vitalea@ Multivitamin 

Sangat diperluakan bagi  memastikan tubuh badan menerima semua zat dan vitamin yang penting dan perlu dalam menjami kesejahteraan secara am.

B complex 
Lengkap dengan 8 kumpulan B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil.

Vitamin C 
Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan.

Alfalfa 
Raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu mempercepatkan penghasialn susu.

Sekiranya anda ibu yang menyusukan bayi, ambillah apa2 makanan tambahan untuk diri anda. Sayangi diri anda (jangan nanti suami pula nampak jauh lebih sihat, muda n hensem..susah hati woooo..hehe). Kadang2 bila menyusu ni..kita kurang tidur, pastu penat, dan selalu terkejar2 nak buat kerja..betul tak?

Untuk mereka yang bekerja lagi lah. Nak kena pam, balik rumah dah bagi direct pun nak kena pam lagi utk buat stok EBM. Lepas tu busy dengan urusan di pejabat dan di rumah. Stress dengan pejabat, lalu lintas, dekat rumah (sebab kain baju tinggi menggunung..3 bakul tak berlipat..ahaks!) dan macam2 lagi. Pas tu makan pun tak ikut waktu. Itu semua akan menyebabkan badan kita menjadi lemah dan tidak sihat. Secara tidak langsung susu kita juga akan berkurangan dengan aktiviti harian kita.

Tapi ambil vitamin ni dengan syarat, jangan pula anda tak pam susu. Kalau tak pam susu, memanglah susu tu tak nak keluar. Ingat konsep asas penyusuan. Lebih kerap anda susukan bayi anda atau kosongkan payudaya ketika bayi tidak bersama..maka lebih banyak susu dapat dihasilkan.

Anda harus ketahui, susu mengandungi FIL (feedback inhibitor of lactation) iaitu faktor yang menghalang penyusuan. Bila payudara dipenuhi dengan susu, makan FIL akan bertindak memperlahankan pengeluaran susu. Sebab tu lah anda tidak boleh biarkan susu penuh dalam payudara. Ada orang dah bengkak merening bagai baru nak pam..ohhhh..salah ok cara tu. Jangan sesekali buat macam tu especially kalau baby anda bawah 6 bulan. 

Semoga dengan sedikit perkongsian tentang penyusuan, dapatlah anda pratikkan. 

Qaireen menyusu sehingga 2 tahun 7 bulan & Hasya masih menyusu (1 tahun 1 bulan)


Mudah je..

Kerapkan sesi penyusuan (direct feeding)
Pam susu (bila tidak bersama baby)
Sentiasa Happy
Amalkan pemakanan yg seimbang atau cara mudah ambil je Shaklee ;)

Kesihatan kita adalah tangjungjawab kita sendiri.
Sekiranya berminat, anda boleh hubungi saya Dilla Jalil 017-5657552 atau klik sahaja icon di bawah.

order-sekarang-juga
ATAU
Pengedar Shaklee dan Cod Shaklee Ipoh
Sekiranya anda inginkan sebarang pertanyaan dan konsultansi berterusan secara PERCUMA sila hubungi saya. Ini kerana anda BERHAK untuk dapatkan LAYANAN ISTIMEWA daripada saya. KHAS UNTUK CUSTOMER SAYA SAHAJA.
Pengedar Sah Shaklee Ipoh Perak : Dilla Jalil (Shaklee ID 852451)
017 – 5657552 (whatsapp /sms)
admin@mamaqaireen.com (e-mail)
mamaqaireen.com (blog Shaklee)
COD : KFC Medan Gopeng, Ipoh Perak.







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...